Dr. Arvinti

Ce este endodonția?

La întrebarea “ce inseamna endodontie” răspunsul este simplu. Termenul “endodonție” vine din limba greacă și este tradus drept “interiorul dintelui”. În ultimii 50 ani, endodonția a devenit o specialitate a medicinei dentare și se referă la tehnicile de prevenire, diagnosticare și mai ales de tratament al afecțiunilor datorate pulpei dintelui, adică țesutul moale aflat în interiorul dintelui. Tratamentul endodontic ajută pacientul să își păstreze dinții naturali cât mai mult timp. Medicul endodont se ocupă doar de tratarea canalelor dentare.

Care este scopul tratamentului endodontic (de canal)?

Canalul este o secțiune a dintelui care pleacă din vârful rădăcinii, traversează rădăcina în totalitate și se termină în coroana dintelui. Canalul conține nervul dentar și vase de sânge. Împreună aceste două elemente formează pulpă dentară. Pulpa dentară are rol de “hrănire” și protecție pentru dinte. De asemenea poate detecta schimbări de temperatură și astfel ocazional putem simți disconfort sau durere când consumăm alimente foarte reci sau foarte fierbinți. Odată ce pulpă dentară a fost afectată de carie aceasta nu se poate auto repara și are nevoie de tratament. Acesta este tratamentul de canal.

Dacă dintele afectat are o carie mare, o fisură adâncă sau o fractură bacterii din mediul oral vor afecta pulpa șii vor declanșa infecția. În timp acele bacterii vor crește în număr și vor afecta și osul în care este implantat dintele.

Care este diferenta dintre endodont și dentist?

• Medicul dentist este un medic “generalist”, pe când cel endodont este specializat pe această ramură a medicinei dentare.
  • Tratamentele realizate de medicul endodont sunt mai complexe decât cele ale medicului dentist, de aceea, medicii dentiști care vor să practice această specialitate la nivel de performanță participă la programe suplimentare de pregătire după finalizarea studiilor universitare.
  • Un medic dentist poate realiza tratament endodontic, dar nu o poate face la un nivel de calitate extraordinar, cum ar face-o medicul cu practica predominant endodontica.

Care sunt tehnologiile utilizate in tratamentul endodontic la microscop?

În trecut, termenul de tratament de canal era cunoscut ca o manoperă dureroasă și care necesita timp lung de lucru, multe ședințe la stomatolog cu episoade dureroase între acestea. Tehnicile de lucru au evoluat până la punctul în care tratamentul de canal a devenit o manoperă rapidă și complet lipsită de durere. Calitatea superioară a anestezicelor moderne, a instrumentarului folosit, tehnologia imagistică digitală (minim iradiantă), modalitățile de magnificatie și iluminare au transformat tratamentul de canal într-o manoperă rapidă, nedureroasă și cu un grad ridicat de succes.

În endodontia microscopica, tratamentul endodontic se realizează folosind următoarele tehnologii:

• Microscopul endodontic – tehnologie care permite realizarea terapiei sub un control vizual direct.
    – Astfel medicul are control mai bun asupra manevrelor pe care medicul le efectuează.
    – Microscopul oferă o iluminare puternică asupra câmpului operator și o capacitate de mărire de maxim 12.5 ori.
    – Medicul endodont are oportunitatea de a observa detalii pe care ochiul liber nu le putea identifica.
  • Micromotorul endodontic – un aparat utilizat pentru tratarea mecanică a canalelor radiculare, indispensabil în realizarea tratamentului endodontic performant, calitativ și eficient.
    – Instrumentele rotative au grad mai mare de flexibilitate și rezistență la torsiune comparativ cu unele instrumente realizate din oțel.
    – Astfel, medicul endodont poate aborda canalele extrem de curbate în același timp respectând forma lor naturală.
  • Sisteme moderne de obturație endodontică – îl ajută pe medicul endodont să sigileze tridimensional canalele radiculare folosind gutaperca termoplastifiată și obținând o obturație de canal precisă, eficientă și predictibilă.
  • Sisteme moderne de dezinfectie a canalelor endodontice pe baza de ultrasunete sau laser asigura disparitia bacteriilor din spatiul endodontic ce au stat la baza patologiei infectioase.
  • Aparat de radiologie dentară – îl ajută pe medicul endodont să pună un diagnostic corect pentru a realiza un tratament sigur și predictibil.

Avantajele tratamentului endodontic la microscop.

• Procedură simplă, nedureroasă
  • Tratament eficient
  • Aspect plăcut și similar dintelui natural
  • Protejează dinții învecinați de bacterii
  • Durabil

Despre noi

Abonează-te la newsletter

Urmărește-ne

Vrei o programare?

Programează-te acum

Beneficiază de consultația gratuită

Fă-ți o programare  prin formularul alăturat și beneficiază de o consultație gratuită!

Adresa

Clinica Arvinti